آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

انسجام‌بخشی به اقدامات حاشیه شهر مشهد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی

  • کد خبر: ۲۰۰۴۹۵
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
انسجام‌بخشی به اقدامات حاشیه شهر مشهد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی
شهردار مشهد مقدس گفت: همایش علمی و کاربردی حاشیه شهر، انسجام اقدامات دستگاه‌های مختلف درحاشیه شهر را به دنبال دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا قلندرشریف، در مراسم رونمایی از پوستر"اولین همایش علمی-کاربردی حاشیه شهرمشهد"که با حضور معاون استاندار، مدیرکل دادگستری خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزارشد افزود: نگاه مدیرکل محترم دادگستری نسبت به حاشیه شهری نگاهی قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در جلساتی که تا کنون با حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در حوزه حاشیه شهر برگزارشده است ایشان به ورود پررنگ همه بخش‌ها به موضوع حاشیه شهر و تقسیم کار در اقدامات مرتبط با ساماندهی حاشیه شهر تاکید داشته اند که این نکته بسیار مهمی است.

شهردارمشهد با بیان اینکه یکی از مباحث مهم شهر مشهد با توجه به زائرپذیر بودن و وجود بارگاه منور رضوی حاشیه شهراست اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که حاشیه شهر را توسعه و باعث بسیاری از معضلات شده است بی توجهی به مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر رضوی در شهر است.

قلندرتصریح کرد: این درحالی است که هویت و موجودیت شهرمشهد اساسا برگرفته از وجود مرقد مطهرعلی بن موسی الرضا (ع) است و برهمین اساس هم از ابتدا مرکزیت شهر مشهد حول محور حرم مطهر رضوی شکل گرفته است، اما متاسفانه اکنون به دلیل بی توجهی و غفلت مرکزیت جغرافیایی حرم مطهر دچار خدشه شده است.

وی ادامه داد: فاصله حرم مطهر در سمت غرب ۲۰ و در سمت شرق تنها ۳ کیلومتر است و این نکته زمانی بیشتر به چشم می‌آید که پس از طی این سه کیلومتر شهر به مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار منتهی می‌شود که با کم بود‌ها و مشکلات زیادی روبرو است.

شهردارمشهد بااشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم نسبت به وضعیت حاشیه شهر مشهد دغدغه‌مند هستند اظهارکرد: براساس همین دغدغه، دهه ۹۰ و در دوره شورای چهارم ستاد فرهنگی حاشیه شهر به ریاست نماینده محترم، ولی فقیه دراستان تشکیل شد.

قلندر، اضافه کرد: طی این مدت نیز جلسات این ستاد به ریاست شخص آیت الله علم الهدی و پیگیری‌های ایشان به صورت مستمر درحال برگزاری است و اقدامات خوبی نیز در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری تا کنون در حاشیه شهر انجام شده، اما از انسجام برخوردار نبوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین همایش علمی و کاربردی حاشیه شهر یک اقدام مثبت در راستای انسجام بخشی به فعالیت‌ها خواهد بود افزود: این همایش که در سطح ملی برگزارمی شود می‌تواند زمینه سازخوبی برای شناسایی ظرفیت‌ها و انسجام بخشی به اقدامات تمامی دستگاه‌ها در حاشیه شهر باشد.

شهردارمشهد، گفت: تا کنون از سوی استانداری، فرمانداری و همینطور شهرداری مشهد کار‌های خوبی در راستای ساماندهی شهر انجام شده و مدیریت شهری به ویژه در این دوره بودجه‌های خوبی را برای حاشیه شهر اختصاص داده و هر سال این بودجه بیشتر می‌شود.

قلندرتصریح کرد: شهرداری سعی کرده تا در حاشیه شهر کار‌ها را با مشارکت خود مردم ساکن در محل انجام دهد، زیرا معتقدیم کاری که برای مردم انجام می‌شود نباید صرفا با تصمیم گیری ما باشد بلکه باید از نظرات مردم نیز استفاده شود که اجرای طرح پروژه‌های زودبازده در همین راستا است.

وی با شاره به اینکه در کنار پروژه‌های زودبازده پروژه‌های محرک توسعه نیز برای توانمند سازی حاشیه شهردر این دوره پیش بینی شده است گفت: در مجموع امیدواریم با توجه ویژه‌ای که همه دستگاه‌ها به خصوص رییس دادگستری استان به حاشیه شهر دارند با برگزاری این همایش علمی کاربردی که همه دستگاه‌های تاثیر گذار نیز در آن حضور دارند شاهد اقداماتی منسجم و تاثیرگذار برای رفع مشکلات و معضلات حاشیه شهرباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->